
Osnovala je prvi Savjetodavni odbor muslimanske zajednice za mentalno zdravlje (BAMMH CAB) u Americi. Dr. Awaad je također uspostavila više muslimanski orijentiranih klinika za mentalno zdravlje, kao i prilagođene programe obuke i edukacije za doktore, vjerske lidere i vođe zajednica, kako bi zajedno odgovorili na potrebe mentalnog zdravlja muslimana. Osim toga, radi kao izvršna direktorica Maristana, holističke neprofitne organizacije za mentalno zdravlje koja služi muslimanskim zajednicama.
Njezini kursevi na Stanfordu kreću se od predavanja na kursevima o islamskoj psihologiji, do podučavanja studenata medicine, specijalizanata psihijatrije i pripravnika kliničke psihologije o implicitnoj integraciji kulture i religije unutar holističke medicinske skrbi.
Dr. Awaad je posebno posvećena otkrivanju historijskih korijena brige o mentalnom zdravlju u islamskom intelektualnom nasljeđu. Također je viša saradnica na Yaqeen institutu i Institutu za socijalnu politiku i razumijevanje. Posebno se zanima za mentalno zdravlje izbjeglica, te je radila na razvoju i predstavljanju nastavnog plana i programa za pomoćne radnike i terapeute u Ammanu koji rade sa sirijskim i iračkim izbjeglicama.
Prije studija medicine, pohađala je i islamske studije u Damasku, glavnom gradu Sirije, i ima certifikate (idžaze) iz oblasti Kur’ana, islamskog prava i drugih grana islamskih nauka. Dr. Awaad je također prethodno radila kao prva žena profesorica islamskog prava na Zaytuna College, muslimanskom koledžu za slobodne umjetnosti u Berkeleyu, Kalifornija. Dr. Awaad je dobitnica nekoliko nagrada za svoj rad. Ona je nacionalno priznata govornica, nagrađivana istraživačica i autorica u islamskim i medicinskim naukama.
Njena knjiga Maristan i islamska psihologija opisuje kako se metode, alati i pristupi za liječenje psiholoških bolesti, razvijeni u maristanima (specijaliziranim bolnicama) muslimanskog svijeta mogu koristiti danas u formuliranju praktične primjene islamske psihologije.
Kao zaštitni znak islamske civilizacije, maristani su bili ustanove koje su se mogle pohvaliti prvim svjetskim centrima za liječenje psihičkih bolesti. Detaljno ispitivanje modaliteta liječenja unutar ovih historijskih centara za liječenje pruža obećavajući model za stvaranje holističkog pristupa psihološkom liječenju koji je utemeljen na islamskom naslijeđu.
Također, dr. Awad je napisala i djelo Moderna konceptualizacija fobije u El-Belhijevoj raspravi iz 9. stoljeća: Opskrba tijela i duše, te je zadnjih godina u fokus svog interesovanja stavila populariziranje El-Belhijevog doprinosa ranom izučavanju psihologije među muslimanima. Inače, dio El-Belhijevog rukopisa koji je godinama čuvan u Aja Sofija biblioteci u Istanbulu, sa engleskog prijevoda je preveden i na naš jezik, u izdanju Centra za napredne studije u Sarajevu. Važno je podsjetiti se da je El-Belhi živio prije više od 11. stoljeća, te da poremećaji o kojima je on pisao uglavnom nisu bili dijagnosticirani sve do kraja 19. stoljeća, kada su istraženi i klinički definirani.
Njeno nedavno gostovanje u epizodi Al-Jazeera Centre Stage-a možete pogledati ovdje.