
Kao vjernice i vjernici – smjernice za to kako odgovoriti na dešavanja oko nas i kako se prema njima postaviti – uvijek tražimo u Kur'anu, Božijoj uputi ljudima. Ovom Izvoru okrećemo se i preventivno i posljedično, pa tako i u ovom vremenu kada smo svjedocima strahovitim statistikama porodičnog nasilja i femicida u našem društvu.
Okupljanja treba da budu ispunjena svrhom, pa je tako i ova večer bila povodom da govorimo o islamskom principu zabranjenosti nasilja i principu zaštite slabih i nemoćnih, čime je ova večer bila posvećena žrtvama femicida u našem društvu. Ovu priliku iskoristile smo da se podsjetimo kur'anskih ajeta o nasilju, na čijem Izvoru se odgajamo da budemo pravedni, promišljajući o primjerima pojedinaca i naroda koji su kroz historiju činili nepravdu i nasilje.
“I ispričaj im o dvojici Ademovih sinova, onako kako je bilo, kada su njih dvojica žrtvu prinijeli, pa kada je od jednog bila primljena, a od drugog nije, ovaj je rekao: Sigurno ću te ubiti; Allah prima samo od onih koji su dobri; – reče onaj. I kad bi ti pružio ruku svoju prema meni da me ubiješ, ja ne bih pružio svoju prema tebi da te ubijem, jer ja se bojim Allaha, Gospodara svjetova. Ja želim da ti poneseš i moj i svoj grijeh i da budeš stanovnik u vatri. A ona je kazna za sve nasilnike. I strast njegova navede ga da ubije brata svoga, pa ga on ubi i posta jedan od izgubljenih.” (El-Ma'ide, 27-30)
Nakon što su prisutne gošće i hafize proučile nekoliko ajeta koji govore o nasilju, profesorica Muvedeta Halilović podijelila je sa prisutnima nekoliko tefsirskih uvida u navedene ajete. Navela je da od ovog čina, od prvog ubistva na zemlji, kreće kidanje rodbinskih veza kojem i danas svjedočimo.
”Porodica, ta osnovna ćelija društva, ozbiljno je ugrožena nasiljem koje se u toj primarnoj mikrozajednici dešava. Ako u takvim uslovima nismo u stanju zaštiti svoje najbliže od vlastite destruktivnosti, kako onda da govorimo o društvu mira i pravde? Ako u haustorima svaku večer svjedočimo nasilju ili svađama iza zatvorenih vrata i biramo da ne reagujemo – kako očekujemo da društvo napreduje i da živimo u sigurnosti?”, navela je između ostalog profesorica Halilović u svom kazivanju.
U svom izlaganju, citirala je i hadis koji se prenosi od Ebu Zerra El-Giffarija, r.a., koji prenosi od Poslanika, a.s., da je Uzvišeni Allah, dž.š., kazao: “O Robovi moji, ja sam Sebi nasilje zabranio, a zabranio sam ga i među vama, pa nemojte jedan drugom nasilje činiti.” (Hadis kudsi, Muslim)
Profesorica Halilović zatim se osvrnula i na povod objave 58. ajeta sure En-Nisa, kada je Allah kroz Objavu naredio Poslaniku, a.s., da ključevi Kabe ostanu kod nemuslimana koji su i do tada svoju obavezu ispunjavali odgovorno. Iako nisu vjerovali u Allaha, Poslanik kod njih ostavlja ključeve Božije kuće, te nas ovim primjerom uči o suživotu, međusobnom povjerenju i pravičnosti u našim postupcima.
”O vjernici, budite uvijek pravedni, svjedočite Allaha radi, pa i na svoju štetu ili na štetu roditelja i rođaka, bio on bogat ili siromašan, ta Allahovo je da se brine o njima! Zato ne slijedite strasti – kako ne biste bili nepravedni. A ako budete krivo svjedočili ili svjedočenje izbjegavali – pa, Allah zaista zna ono što radite.” (En-Nisa, 135)
Muslimankama i muslimanima pravda nije izbor, to je stroga naredba od Allaha dž.š. u skladu s kojom treba da svakodnevno živimo. Mir, nenasilje i pravda nisu vezani samo za ovaj svijet, oni su rezultat koji nas čeka i na Budućem svijetu.